23948sdkhjf

Tigers vandflaske vinder pris

Tiger får designpris i München til iF Design Award 2016.
”Hej haj”, hedder Tigers vandflaske, der netop har vundet en anerkendt designpris, iF Design Awards.

Igennem årene har Tiger solgt hundredetusindvis af kildevand og lancerede derfor i sommeren 2015 sin egen vandflaske designet helt fra bunden.

I dag er det blevet et af Tigers bedst sælgende produkter og er nu tildelt en international anerkendt designpris.

Det danske team har designet hver en millimeter af vandflasken; lige fra udformning af flaskens stabile bund til grafisk design på vandflasken. Flasken er designet med minimale udtryk og udstyret med en etiket, der består af en vinduesramme ind til vandet, der sætter fokus på vandet og ikke alt det omkring.

Grafisk designer Marlene Frølund siger:

- Vi havde et ønske om at lave en flaske, der ikke prøvede på at være mere, end den er, nemlig en flaske med vand i. Vi kom derfor på ideen om at lave et vindue, så man kan kigge ind til vandet. På den anden side af vores etiket ser man en haj, som bliver forstørret af vandet i flasken. Det har fået rigtigt mange til at smile af vandet, selvom det blot er vand.

Om iF Design Award
iF Design Award er en af verdens største designpriser, som er blevet uddelt siden 1953. Der præmieres i seks kategorier af en jury af internationalt anerkendte inden for design, industri og uddannelse. Hvert år indsender hundredevis af virksomheder deres produkter til designkonkurrencen, som juryen vurderer ud fra kriterier som: designets kvalitet, finish, valg af materiale, innovationsgrad, miljøpåvirkning, funktionalitet, ergonomi, sikkerhed, brand value, m.fl.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.316